gezonde voeding

Gezonde voeding

Gezonde voeding is wat we allemaal nodig hebben om te blijven functioneren in het dagelijkse leven. De artikelen die we hier posten zullen gaan over uiteenlopende onderwerpen over alles wat met essentiële voeding te maken heeft.

Makkelijke gezonde voeding tips

Een aantal makkelijk toepasbare tips in je voeding die je helpen om gezond te blijven

Drink Sinaasappel sap met toegevoegde calcium

Begin de dag met sinaasappelsap met wat toegevoegde calcium. Deze supercombi met calcium weert PMS, hoge bloeddruk, osteoporose en kan zelfs helpen je gewicht te verliezen. De meeste calcium verrijkte sinaasappel en grapefruit sappen hebben net zoveel calcium als melk of soms meer.

Neem een Multivitamine

Een pilletje heeft grote voordelen. Mensen die een dagelijkse multi-vitamine / mineraal supplement nemen verminderen het risico van colonkanker en hart en vaatziektes, verschillende studies hebben dit aangetoond. Een ander voordeel: De foliumzuur in uw multi-vitamine is bijna twee keer meer opneembaar dan de vorm van deze vitamine uit voeding. Als je veel fruit en groente eet krijg je natuurlijk ook veel goede natuurlijke vitamines binnen.

Drink een glas water als je je tanden poetst

Als je s’morgens je tanden aan het poetsen bent drink dan ook direct een glas water. Slechts een derde van alle mensen drinkt de aanbevolen acht glazen water per dag. Denk je dat een beetje tekort doet er niet toe? Tekenen van milde uitdroging zijn vermoeidheid bij het ontwaken, vermoeidheid ’s middags, gebrek aan concentratie, en hoofdpijn. Dus genoeg water drinken over de gehele dag.

Neem een Appel mee (naar het werk of school)

Als je op kantoor werkt zorg er dan voor dat je de appel op je bureau neer zet. Want als je dan trek in een snack hebt, zal je eerder deze gezonde snack (appel) pakken dan een verkeerde snack. De appel is een low calorie snack dus kan gerust tussendoor gegeten worden. Ook blijkt uit recente studies dat een appel per dag een goede bescherming is tegen de luchtverontreiniging. Dus wees verstandig eet een appel!

Noten

Eet een klein handje vol met noten vier of vijf keer per week is goed voor je. Omdat noten rijk zijn aan gezonde onverzadigde vetten, vitamine E, magnesium en fytochemicaliën. Goed voor een mens is omdat uit verschillende onderzoeken naar voren kwam dan men langer te leven heeft. Ongeveer een klein kopje pinda’s, of andere noten is goed voor je en bevat ongeveer 170 calorieën en 14 gram vet.

Brood

Eet beter Brood. Als je wit brood eet,  eet je voornamelijk vitamine verrijkte zetmeel. Volkoren brood heeft vezels, belangrijke voedingsstoffen zoals selenium, koper en een schat aan andere gezonde ingrediënten. Misschien is dat de reden waarom mensen die volkoren producten eten minder diabetes, borstkanker en hart-en vaatziekten hebben. Laat je niet misleiden door de kleur van het donkere brood, zorg er voor dat er volkoren op staat of iets in die strekking. Dit zijn maar een paar van de voordelen die volkoren producten hebben op je lichaam.

Belangrijk is dat je met voeding goed kijkt op het label of beter is het nog om verse producten te nemen, waarmee je een gerecht bereid. Als je op je gewicht wil letten of gezond afvallen wilt zijn dit alvast maar een paar kleine tips die je misschien een klein beetje kunnen helpen. We zullen meer tips en weetjes plaatsen op het blog ‘gezonde voeding’

streep-eyes2